loading...
Nutritie
Home   »  Corpul tau   »   Nutritie   »   Lista alimentelor cu GRASIMI SANATOASE si GRASIMI NOCIVE

Lista alimentelor cu GRASIMI SANATOASE si GRASIMI NOCIVE

Se ştie deja că o dietă săracă în grăsimi te ajută să scapi de kilogramele în plus şi îţi reduce nivelul de colesterol.


Cu toate acestea, specialiştii susţin că şi grăsimile au un rol benefic pentru sănătate, dar doar cele bune.


Îţi oferim o listă cu grăsimi bune şi grăsimi rele de care ar trebui să ţii cont atunci când mergi la cumpărături!


Grăsimile se împart în: grăsimi mononesaturate, polinesaturate, saturate şi trans.


Grăsimi sănătoase


Primele 2 compun grupul de grăsimi bune. Acestea contribuie la scăderea colesterolului rău din sânge, te ajută să slăbeşti şi îţi dau o stare de bine. Alimentele bogate în grăsimi bune sunt:


Grăsimi mononesaturate

 

  •     Ulei de măsline
  •     Ulei de floarea soareului
  •     Ulei de arahide
  •     Ulei de susan
  •     Avocado
  •     Măsline
  •     Migdale, arahide, alune, caju
  •     Unt de arahide


Grăsimi polinesaturate

 

  •     Ulei de soia
  •     Ulei de porumb
  •     Ulei de floarea soareului
  •     Nuci
  •     Seminţe de floarea soarelui
  •     Seminţe de dovleac
  •     Seminţe de in
  •     Peşte gras (somon, ton, macrou, hering, păstrăv, sardine)
  •     Lapte de soia
  •     Brânză tofu


Grăsimi nocive


Grăsimile trans sau hidrogenate sunt folosite la prepararea alimentelor din comerţ pentru a le menţine proaspete mai mult timp. Aceste grăsimi cresc colesterolul şi pot provoca apariţia mai multor boli.


Grăsimi trans

 

  •     Produse de patiserie şi cofetărie din comerţ
  •     Gustări din comerţ (chips-uri, popcorn)
  •     Margarină
  •     Alimente prăjite


De cealaltă parte, grăsimile saturate sunt mai greu de plasat într-o categorie sau alta deoarece au şi avantaje, şi dezavantaje pentru sănătate. De exemplu, produsele lactate, chiar dacă au un conţinut ridicat de grăsimi, sunt o sursă bună de calciu şi proteine. Aşadar, consumate cu moderaţie, produsele bogate în grăsimi saturate pot fi mai puţin dăunătoare pentru organism.


 Grăsimi saturate

 

  •     Carnea grasă
  •     Smântână
  •     Caşcaval
  •     Unt
  •     Îngheţată
  •     Ulei de palmier
  •     Ulei de cocos


Alimentaţia zilnică trebuie să conţină 30% grăsimi, dintre care 20% ar trebui să fie uleiuri bune.


Sursa: fitness-nutritie.ro

Cititi mai multe despre: grasimi sanatoase grasimi nocive

loading...

Lasa un comentariu (spam-ul si limbajul ofensiv vor fie sterse!)